PRESENTACIÓ El diagnòstic d'autisme representa un desafiament per als professionals i les famílies i una de les primeres decisions que han d'afrontar és l'elecció dels mètodes d'intervenció més convenients per respondre a les necessitats de la persona amb TEA. En aquest punt, escollir intervencions amb efectivitat avalada per la evidència científica resulta fonamental atès que incrementen la probabilitat d'un millor pronòstic. En aquesta formació definirem què és una intervenció basada en l'evidència i presentarem una àmplia informació sobre les intervencions existents i els últims estudis científics dels diferents models aplicats al trastorn de l'espectre de l'autisme. Parlarem de quines metodologies donen millors oportunitats a les persones i són recomanables, quines no són aconsellables i, fins i tot, quines poden ser contraproduents o nocives per a les persones. La informació que presenta aquest curs és imprescindible per a qualsevol persona, professional o no, que està interessada en la millora de la qualitat de vida de les persones en l'espectre de l'autisme. CONTINGUTS Què és la intervenció basada en evidències. Perquè l'hem d'utilitzar? Formes de classificació: - Tipus d'intervenció: Intervencions psicodinàmiques. Intervencions biomèdiques. Intervencions psicoeducatives
- Pràctiques basades en la intervenció / models globals de tractament (comprehensive treatment models), i estudis psicofarmacològics.
- Segons el marc conceptual i teòric, així com en complexitat i intensitat: Anàlisi conductual aplicat, basat en el context clínic o familiar (llar) / Anàlisi conductual aplicat, basat en el context escolar/ Anàlisi conductual aplicat, inclusiu/ Basats en el desenvolupament i la interacció/ Idiosincràtics.
- Continu, de les aproximacions conductuals tradicionals més rigoroses, a les socials-pragmàtiques
Elements comuns que ha de tenir un bon programa d'intervenció. - Bones pràctiques en educació i autisme.
- Indicadors de qualitat educativa.
Com escollir entre les metodologies disponibles segons la seva eficàcia? Teràpies alternatives i quines NO estan recomanades o estan clarament desaconsellades. A QUI VA DIRIGIT - Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, vetlladors, monitors i personal de l'àmbit escolar.
- Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
- Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.
Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual de la ponent. Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada i altra documentació d'interès. Aquest curs s'impartirà en espanyol. LA PONENT Rosa Álvarez Llicenciada en Psicologia clínica per la Universitat de Sevilla i Màster en discapacitat, integració i necessitats especials per la Universitat de Cadis. Actualment és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. ON, QUAN I QUANT Dies Dissabte 13 de novembre de 2021 (de 16 a 20 hores) Diumenge 14 de novembre de 2021 (de 16 a 20 hores) Lloc Online a través de la plataforma Zoom (places limitades) Preu net 70 € |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada