PROGRAMA
Dissabte 17 d'abril
Introducció: tipus, estereotips, identificació (Leopold Carreras)
- Tòpics
- Models teòrics actuals
- Models psicològics
- Models neurobiològics
- Factors de risc
- Tipus d'altes capacitats intel·lectuals
- Superdotats
- Talents
- Talents simples
- Talent matemàtic
- Talent verbal
- Talent lògic
- Talent creatiu
- Talent social
- Talent esportiu
- Talents complexes
- Talent acadèmic
- Talent artístic-figuratius
- Talents conglomerats
- Pre-identificacions
- Avaluació de les Altes Capacitats
- Anamnesis
- Tests (aptituds intel·lectuals, personalitat, creativitat)
- Devolució d'informació
- Què fer després de la diagnosi
- Acceleració (flexibilització)/Informe Templeton
- Casos pràctics
Diumenge 18 d'abril
Intervencions educatives efectives (Milagros Valera)
- Marc teòric
- L'escola inclusiva i les altes capacitats intel·lectuals
- Intervenció a l'aula dirigida als nens i nenes amb alta capacitat
- Línies d'intervenció amb alumnes d'altes capacitats intel·lectuals
- Flexibilització
- Enriquiment del currículum
- Estratègies i metodologies d'ensenyament i aprenentatge
- Entrenament metacognitiu
- Enriquiment aleatori (treball per projectes)
- Treballar agrupant alumnes
- Treballar per programacions flexibles
- Treball cooperatiu
- Tallers dins l'aula
- Aprenentatge a partir de problemes
- Accions generals per a dissenyar activitats d'aprenentatge
- Avaluació
DESTINATARIS
Aquest curs està adreçat als professionals de l'educació en general, pedagogs, psicòlegs, psicopedagogs, orientadors, familiars, estudiants i a tota persona interessada en la temàtica de les altes capacitats intel·lectuals.
S'impartirà en espanyol.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada