Continguts
1 CONÈIXER LA PERSONA I EL SEU ENTORN
"Posa't al meu lloc".
Les alteracions en el processament sensorial.
Interessos, "entusiasmes" i reforçadors.
La col·laboració i coordinació amb la família.
2 LES CONDUCTES QUE ENS PREOCUPEN. PER QUÈ PASSEN?
Per què aquest tema quan parlem de persones amb grans necessitats de suport?
Conèixer i gestionar els nivells d'activació de la persona.
Comprendre i prevenir l'aparició de conductes que ens preocupen.
3 PROMOURE LES RELACIONS PERSONALS I LA PARTICIPACIÓ SOCIAL
El paper dels companys i els adults.
El principi: l'atenció conjunta, la imitació i el joc.
Aprofitar les rutines diàries per a relacionar-se i crear noves oportunitats.
4 PROMOURE LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE
Adaptar el nostre estil comunicatiu i llenguatge.
Els intents comunicatius.
Aprendre a dir "no" i altres formes de negació.
Aprendre a demanar ajuda.
Aprendre a comunicar-se mitjançant els primers intercanvis d'imatges.
Aprendre a comunicar-se mitjançant els primers signes.
5 MÉS ESTRATÈGIES CLAU
Habilitats de treball independent.
Promoure un comportament i pensament més flexible.
Aprendre a tolerar les esperes.
Aprendre a escollir i el disseny d'entorns que possibilitin l'elecció.
Aprendre a demanar un descans.
Aprendre a comprendre, reconèixer i comunicar emocions bàsiques.
Promoure el benestar emocional i la felicitat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada