| Sabem que les expectatives que els docents es formen dels seus alumnes importen, i molt. Com les podem posar a favor de l'aprenentatge i del benestar els alumnes? Com es pot construir i sostenir una cultura veritablement acollidora als centres educatius? En parlarem el proper 27 de setembre amb docents i investigadors que han aprofundit sobre el tema. | | | Posem en marxa el butlletí 'Recerca i acció!', un espai dirigit molt especialment a les persones vinculades professionalment a l'àmbit educatiu, on aprofundim en resultats de recerques útils per enfortir la pràctica, i parlem d'accions educatives que es consoliden i milloren de la mà de la reflexió, l'avaluació i la recerca. No et perdis el primer número, en què ens preguntem com podem facilitar que els joves que han abandonat els estudis reprenguin el seu itinerari educatiu. | | | La Formació de persones adultes a Catalunya ha estat durant molt de temps en la perifèria de les polítiques educatives. Per això, des de la Fundació Bofill hem presentat un informe on apuntem que cal reforçar la formació d'adults amb recursos, reconeixement i planificació per poder respondre bé a les necessitats actuals d'aprenentatge al llarg de la vida. Del treball fet amb els principals actors en destaquen propostes com la creació de la Comissió catalana de Formació al Llarg de la Vida. | | La formació de persones adultes és una etapa estratègica en la qual hi ha en joc la millora del nivell educatiu del país, la reducció de les desigualtats socials i el desenvolupament del conjunt de la societat. | | | | La formació de persones adultes està en ple procés de canvi per l'aparició de nous perfils d'alumnes amb necessitats que varien al llarg de la vida. El sistema actual, però, assenyalen docents i experts, no està preparat per donar-los resposta i reclamen estratègies en aquesta etapa clau per impulsar una societat del coneixement i revertir l'abandonament escolar. | | | La recerca internacional mostra que sense una regulació eficaç els models de provisió mixta (pública i privada subvencionada) com el català tendeixen a augmentar la segregació escolar i les desigualtats educatives. Llegeix l'entrevista a Clara Fontdevila, Adrián Zancajo i Antoni Verger, els autors de l'informe La concertada a debat. | | | En comparació amb el sector públic, el sector concertat escolaritza, de mitjana, un percentatge molt inferior d'alumnat desafavorit des del punt de vista educatiu o social, com ara l'alumnat beneficiari de beques menjador, d'origen immigrant o amb necessitats específiques de suport educatiu. En aquesta infografia recollim algunes de les principals dades sobre l'escola concertada a Catalunya. | | | Núria Sabaté és la directora de l'Escola Marià Fortuny de Reus. En aquest article explica com podria beneficiar als centres educatius una reforma del sistema de finançament i optar per un model com La fórmula de l'equitat. "Sense recursos o amb recursos insuficients no hi ha projectes sostenibles", defensa. | | | Pedro Abrantes és investigador de la Universitat de Lisboa i membre del gabinet del Ministre d'Educació del Govern Portuguès del 2016 al 2020. És un dels impulsors del programa Escola a Tempo Inteiro. Abrantes va ser a Barcelona presentant el model portuguès d'escola a temps complet a la jornada anual de l'Aliança Educació 360, i ens en dóna més detalls en aquesta entrevista. | | | Entre els articles més visitats al Blog Bofill d'aquest curs hi trobem aportacions molt diverses amb propostes, idees i testimonis sobre la pluralitat de realitats del sistema educatiu català. I veiem que són un bon reflex d'alguns dels principals reptes actuals: l'abandonament escolar, la millora del finançament dels centres educatius, la segregació escolar o el dret de tots els infants a gaudir del lleure educatiu, entre d'altres. | | | Uns 800 docents han compartit un espai de trobada, d'intercanvi i de reflexió en la 8a Jornada Magnet "Compartir per transformar", celebrada el passat 28 de juny al Campus Baix Llobregat de la UPC. El lema de la trobada va posar èmfasi en la necessitat de promoure el canvi des del nosaltres, entès com a comunitat educativa, ja que un procés de transformació només és viable construint xarxa. | | | Un any més arriben les vacances d'estiu carregades de temps per gaudir, però també per seguir aprenent. I què millor que acompanyar-nos d'un bon llibre per a assolir aquest doble propòsit: gaudir i aprendre. És per això que des del programa Lecxit us animem a aprofitar l'estiu per carregar-vos la motxilla de lectures que us permetran endinsar-vos en viatges extraordinaris, viure vides impossibles i no deixar d'aprendre. Aquí us deixem un breu recull de les últimes novetats de literatura infantil i juvenil, però no dubteu a consultar a la vostra biblioteca o llibreria de referència per descobrir-ne d'altres. Bon estiu i bons viatges lectors! | | | Altes Capacitats! Iniciem el curs escolar sensibilitzant-nos amb una mirada inclusiva. Vine a compartir, conversar i aprendre sobre les Altes Capacitats a Mallorca. Totes som úniques, autèntiques i diverses! | | | La Fundació Bofill impulsem tres programes de suport educatiu dirigits a la millora de les competències lectores, matemàtiques i socioemocionals d'infants i joves desavantatjats de més de 100 centres educatius de primària i secundària de Catalunya. I estem buscant sumar persones en posicions diverses vinculades als programes Lecxit i Math Tutoring: adjunta a cap de projecte, tècnics de coneixement i I+D, tècnics d'acompanyament a centres educatius, tècnics de comunicació, tècnics de gestió i implementació… | | | | |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada