Un curs pràctic per a donar a conèixer les necessitats de l'alumnat amb TEA i adaptar l'atenció educativa per a assegurar experiències pedagògiques d'èxit; capacitar als professionals en l'ús d'estratègies educatives que facin accessible el currículum a l'alumnat amb TEA i organitzar la resposta educativa de forma coordinada per l'equip i família (col·laboració família-escola).
Continguts
1) Característiques psicològiques i conductuals dels Trastorn de l'Espectre de l'Autisme. Pautes d'Intervenció en l'àmbit educatiu.
-Funcionament cognitiu en el TEA i la seva implicació per al funcionament diari de l'alumne al centre.
-Principis bàsics per a l'atenció de l'alumnat amb TEA al centre educatiu.
-Adaptacions per a la millora de la comprensió, autonomia i motivació en funció de l'etapa (infantil, primària, secundària).
2) Estratègies en l'atenció educativa per a l'alumnat Trastorn de l'Espectre de l'Autisme.
-Suport Conductual Positiu i el seu desplegament a l'aula. Estructura, suports, exemples.
-Adaptacions del material i les activitats, exemples.
-Atenció educativa en entorns educatius no formals del centre.
-Estratègies per a la inclusió i interacció social de l'alumnat amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme i els iguals.
3) Generalització d'aprenentatges a altres entorns.
-Model de col·laboració família-escola.
-Eines i exemples que milloren la relació.
-Mesurament de l'impacte dels resultats.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada