Fwd: Vols aprofundir en com acompanyar conflictes?



TALLER CONFLICTES

Modaltat: presencial

Lloc: Escola Jaume I, a Barcelona

Facilitador: Jordi Mateu

Data: dissabte 19 d'octubre

Horari: de 10 a 19 hores.(un descans al migdia per dinar)

Preu: 50 euros, que es paguen el dia del taller en efectiu. (25 euros si ets amic-caiev aquest curs)

Inscripció: envieu un missatge a educacioviva@gmail.com i a l'assumpte escriviu: Taller conflictes

 

Si et fas soci/a de l'associació, tens un 50% de descompte en els monogràfics que anirem fent durant el curs: https://caiev.com/qui-som/ 

 

CONTINGUTS DEL TALLER

 

Durant el taller repassarem alguns aspectes claus sobre l'acompanyament emocional i després ens centrarem en l'acompanyament de conflictes.

En general, els conflictes a la nostra societat són vistos com 'experiències dolentes de les quals cal escapar el més ràpidament possible'. Molts mètodes pedagògics proposen també eines per 'gestionar' els conflictes, però sovint des d'una mirada igualment pejorativa d'aquestes vivències.

Des de l'educació viva considerem els conflictes com experiències que ens poden aportar moltíssima comprensio sobre nosaltres mateixos i sobre els processos relacionals entre les persones. Les estratègies per transitar els conflictes seran, doncs, adequades si contemplen aquesta mirada constructiva envers els conflictes.

Sovint, però, els educadors tractem de fer coses com: donar solucions, establir justícia, obligar a fer reparacions, aportar explicacions morals, buscar un final feliç, o compartir estratègies de regulació, quan potser, en l 'ARA, no hi ha disponibilitat.

Els conflictes entre les persones són experiències quotidianes. Vivim exclusions, dominàncies, submisions, agressions, discrepàncies, etc., que cal acompanyar i, en el moment adequat, aprofitar per crear oportunitats d'aprenentatge.

Durant el taller compartirem molts exemples de com acompanyar conflictes des d'un vincle sa, amb claredat i afectivitat.

 

 

BASES PER A L'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

  • El vincle sa en les relacions.
  • Dos mapes en tot acte de comunicació.
  • Quatre moments en l'acompanyament emocional: ara, després, abans i sempre.
  • Sentit i significat de les emocions bàsiques.
  • Metàfores i mapes per a l'educació emocional.

.

L'ACOMPANYAMENT EN EL CONFLICTE

  • Definició de conflicte en educació viva
  • Tipus de conflictes: entre nens, amb l'adult, de grup, amb un mateix.
  • Patrons típics d'acompanyament de conflictes a la nostra societat.
  • Eines per a l'acompanyament de conflictes en l'ara, abans i després, en educació viva.
  • Passos per generar 'relats enfortidors'
  • Dinàmiques per generar nous 'mapes' en el context de grup.
     
  • Anàlisis de casos de les persones participants.

 

________________________________

CHARLA ON LINE GRATUÏTA: BASES Y ACTIVIDADES PARA LA EDUCACIÓN EMOCIONAL

 

Os invitamos a participar en la charla: Bases y actividades para la educación emocional

Inscripción: https://caiev.com/charla-online-18-octubre/ 

Plataforma: Zoom, Recibiréis el enlace para a sesión unos días antes.

Formador: Jordi Mateu

Horario y calendario: Viernes, 18 de octubre, de 18:30 a 20;30 horas

 

Apreciados/as

 

Este viernes 18 de octubre, os invitamos a participar en la charla: Bases y actividades para la educación emocional

Inscripción: https://caiev.com/charla-online-18-octubre/ 

Plataforma: Zoom, Recibiréis el enlace para a sesión unos días antes.

Formador: Jordi Mateu

Horario y calendario: Viernes, 18 de octubre, de 18:30 a 20;30 horas.

 

CONTENIDOS DE LA SESIÓN

En educación viva distinguimos conceptualmente entre el acompañamiento de la afectividad y la educación emocional. El acompañamiento de la afectividad tiene como principal objetivo cuidar, y a partir de aquí, si se dan las condiciones adecuadas, acompañar lo que emerge en la situación.

En cambio, por educación emocional entendemos un acto planificado e intencionado para favorecer el desarrollo de ciertas habilidades, es decir, tiene un enfoque pedagógico. En general, las habilidades que aparecen con más frecuencia en los programas de educación emocional son: la percepción y consciencia emocional, las estrategias de auto regulación y expresión, la empatía, la auto estima, las habilidades sociales y gestión de conflictos, el auto conocimiento, y la meta consciencia emocional.

Durante el taller se explicarán las diferencias de planteamiento de la educación emocional y el acompañamiento de la afectividad, se presentarán las bases filosóficas y psicopedagógicas de la educación emocional, y se compartirán ejemplos de actividades de educación emocional que llevamos a cabo en Ca l'Aulet con los niños y niñas de primaria.

 

CURS VIVENCIAL D'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

El Caiev organitza durant el curs escolar 2024 - 25, un curs vivencial d'acompanyament emocional amb fills/es. 

Destinataris: El curs está destinat a famílies i educadors/es que tenen interès en aprendre a acompanyar el món emocional dels infants de 3 a 12 anys.

Modalitat:

  • presencial (a Barcelona, o a altres localitats sota demanda); també hi ha la versió on line del curs. COMENÇA EL 9 DE NOVEMBRE.
  • També hi ha la versio on line del curs, que compta amb materials per a l'auto aprenentatge i amb sessions on line, un cop al mes, en dimecres tarda.

Calendari i horari: 

  • El curs presencial es desenvolupa un dissabte al mes, a Barcelona, de 16 a 20;30 hores. Hi ha també dues sessions de convivència amb fills/es i parelles, a Ca l'Aulet, en diumenge matí i tarda.
    Aquestes dues sessions gratuïtes i opcionals són molt especials, perquè ens permet observar dinàmiques relacionals amb els fills/es i ajustar més la formació a les necessitats del grup.
  • El curs on line es pot fer en qualsevol moment, i s'ofereix una trobada zoom al mes en dimecres tarda-vespre.

Formador del curs: Jordi Mateu.

Reconeixement de la formació:

  • el curs presencial té un reconeixement de 100 hores de formació per part del Departament d'Educació.
  • El curs on line té un reconeixement de 60 hores perquè té 6 sessions.

Teniu tota la informació del curs al web del Caiev.

 

CONTINGUTS DE LES SESSIONS

1a sessió: Bases de l'acompanyament adequat: com em situo amb tu

• Tipus de vincles i tipus d'acompanyament
• Necessitats vitals dels infants a diferents edats
• Els 6 pilars de la criança i de la relació sanes
• Els quatre moments en l'acompanyament. Què fem en l'ARA.

• Anàlisi de casos d'acompanyament emocional I
 

Sessió opcional I: Convivència en família a Ca l'Aulet
Passarem el matí de diumenge a Ca l'Aulet, jugant amb els fills/es i si no en
teniu, observant les dinàmiques. Dinarem junts i a la tarda parlarem una mica
del què hem observat. Si veniu com a família, és molt recomanable que
vingueu amb la parella, en cas de tenir-ne.

2a sessió: Els des/ordres sistèmics a les famílies: com estem situats tots
plegats

• Dinàmiques relacionals típiques a la família nuclear
• Dinàmiques relacionals a la pròpia família i a la família actual
• El lloc adequat de cadascun en la relació amb els germans, en la
relació amb els avis, en les separacions, i en la relació amb noves
parelles amb i sense fills/es
• Anàlisi de casos d'acompanyament emocional II

3a sessió: La comunicació que obre possibilitats: què busco en la comunicació amb tu.

• Els dos registres en tot acte comunicatiu
• L'expressió de límits amb amor i claredat
• Tipus d'escoltes i el relat enfortidor en el Desprès.
• Anàlisi de casos d'acompanyament emocional III

4a sessió: L'actitud en l'acompanyament de conflictes.
 

• Actituds freqüents en l'acompanyament dels conflictes
• Estratègies per a l'acompanyament dels conflictes
• Conflictes socioafectius entre germans.
• Anàlisi de casos d'acompanyament emocional IV

5a sessió: L'educació emocional i l'acompanyament de les emocions
bàsiques

• Conceptes claus: sensacions, afectes, emocions, sentiments,
pensaments i metapensaments emocionals
• Sentit i significat de cada emoció bàsica: por, ràbia, tristesa,
fàstic, alegria
• Els programes d'educació i d'intel·ligència emocional
• Anàlisi de casos d'acompanyament emocional V

6a sessió: L'autoestima.

  • Què és l'autoestima.
  • Estructura de la personalitat i dimensions del Jo
  • Variabilitat i tipus d'autoestimes
  • Característiques de l'autoestima sana i insana
  • Aspectes que influencien la construcció d'una autoestima sana i
    insana
  • Estratègies per afavorir una autoestima sana i per fer evolucionar
    una autoestima malmesa.
  • Anàlisi de casos d'acompanyament emocional VI

 

7a sessió: L'amor que ens uneix:

  • La complexitat del sentiment d'amor
  • Quan el sentiment d'amor queda interromput per altres sentiments:
    gelosia, por, aferrament, soledat, narcisisme, etc.
  • La confiança i la decisió d'estimar-te i deixar-te anar
  • Anàlisi de casos d'acompanyament emocional VII
     

 

Sessió opcional II: Convivència en família a Ca l'Aulet
Passarem el matí de diumenge a Ca l'Aulet, jugant amb els fills/es i si no en
teniu, observant les dinàmiques. Dinarem junts i a la tarda parlarem una mica
del què hem observat. Si veniu com a família, és molt recomanable que
vingueu amb la parella, en cas de tenir-ne.

 

8a sessió: Paràmetres d'observació de la personalitat infantil

  • Estructura dinàmica de la personalitat
  • Paràmetres d'observació i d'anàlisi de la personalitat infantil.
  • Grans eixos que estructuren la personalitat: Mapes mentals.
  • Criteris d'intervenció individuals
  • Anàlisi de casos d'acompanyament emocional VIII

    

DINÀMIQUES

Cada sessió comtparà amb:

  • Una dinàmica per vivenciar els continguts de la sessió.
  • Una presentació tèorica dels principals conceptes
  • Anàlisi de cassos i situacions presentades per part dels participants

 

_____________________________________

CURSOS PRESENCIALES EN BARCELONA

( Para pedir que se realice un curso en vuestra localidad, podeís cliar en este  enlace )

 

INTRODUCCIÓ EDUCACIÓ VIVA

APROFUNDIMENT EDUCACIÓ VIVA

VIVENCIAL ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

APROFUNDIMENT ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

INTRODUCCIÓ BRESSOL

APROFUNDIMENT MATEMÀTICA MANIPULATIVA

LECTOESCRIPTURA

 

CURSOS TELEMÀTICOS

 

TELEMÁTICO EDUCACIÓN VIVA

TELEMÀTIC EDUCACIÓ VIVA

TELEMÀTIC METODOLOGIES GLOBALITZADES

TELEMÁTICO ACOMPAÑAMIENTO EMOCIONAL

TELEMÁTICO LECTOESCRITURA

TELEMÁTICO MATEMÁTICAS M1

TELEMÁTICO MATEMÁTICAS M2


Si queréis consultar el calendario de los curos, podéis clicar aquí: 

 

CALENDARIO FORMACIONES 2023-24

 

 

OFERTA DE VOLUNTARIADO

En Ca l'aulet, un espacio educativo de 3 a 12 años situado en el alto maresme, buscamos voluntarios/as para el primer trimestre del curso. Los voluntarios tienen una función de apoyo a las labores de los educadores.

Después de un período de observación de las dinámicas de los grupos, el voluntario es asignado a un grupo de referencia y acompaña al grupo en sus actividades. Cada voluntario es tutorizado por el tutor del grupo.

Pedimos una disponibilidad de 4 días a la semana, entre lunes y viernes, en horario de mañanas, de 9:15 a 14:15.

Interesados/as, escribid un mensaje a: :  centrecalaulet@gmail.com  En el asunto, escribid: Demanda voluntariado.

 

 

 

Rebeu una cordial salutació,

Associació Caiev,

des de l'any 2010 acompanyant la formació d'educadors i famílies.

 

En cumplimiento de lo dispuesto en la Protección de Datos, para el ejercicio de sus derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición al tratamiento de sus datos personales, contenidos en nuestras condiciones de protección de datos, solamente tiene que responder a este e-mail indicando su email en el asunto, o bien a través del envío de un correo ordinario a la dirección: INCLUIR DIRECCIÓN. Si desea darse de baja también puede hacer clic aquí.


--

Comentaris