Fwd: APLICACIONS LECTOESCRIPTURA, MATES I HABILITATS COGNITIVES





EN AUTISME I ALTRES NEE‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­
Si usted no es capaz de ver este email, haga clic aquí
­

­

 

Presentació

 

El desenvolupament d'habilitats cognitives bàsiques és clau per a la posterior adquisició de coneixements escolars i, per això, és necessari conèixer bé la seqüència d'adquisició d'aquestes habilitats que permetran  abordar els objectius de forma estructurada.

Quan existeixen necessitats educatives de tipus cognitiu, com el Trastorn de l'Espectre  de l'Autisme, la Discapacitat Intel·lectual o altres necessitats de suport, refermar aquestes habilitats és summament rellevant per a la posterior adquisició d'aprenentatges acadèmics.

L'ús d'eines tecnològiques i de materials digitals pot resultar molt  interessant en aquests primers moments, a més de facilitar l'accessibilitat i incrementar la motivació.

Però l'ús d'aquests recursos no s'atura aquí, sinó que aplicacions i continguts serviran per a millorar l'aprenentatge d'habilitats purament acadèmiques com les relacionades amb la lectoescriptura i amb les matemàtiques durant les etapes d'educació infantil i primària principalment, malgrat que poden ser utilitzades per l'alumnat de més edat escolaritzat en serveis educatius especialitzats.

En aquest taller, exposarem les seqüències d'adquisició d'habilitats cognitives i d'aprenentatge de la lectoescriptura i desenvolupament de les diferents competències matemàtiques. Es proposaran recursos tecnològics actualitzats per a completar la pràctica docent, incloent  diferents plataformes i sistemes operatius.

La metodologia serà eminentment pràctica, mostrant en funcionament diferents  recursos tecnològics. Es proporcionaran materials de consulta i accés als recursos mostrats. 

 

Objectius

 

  • Conèixer les possibilitats que els recursos tecnològics brinden al desenvolupament d'habilitats cognitives bàsiques, lectoescriptura i matemàtiques en persones amb TEA o amb altres NEE de tipus cognitiu.
  • Analitzar la idoneïtat de les aplicacions en base al seu disseny i a les necessitats que presenti l'alumnat.
  • Descobrir una varietat de recursos tecnològics per a l'aprenentatge i exercitació de les habilitats cognitives, lectoescriptores i matemàtiques.
  • Desenvolupar criteris per a la selecció apropiada de recursos.
  • Relacionar les estratègies metodològiques pròpies de la intervenció en el TEA amb els recursos mostrats durant el taller. 

 

Continguts

 

  • Habilitats cognitives bàsiques: definició.
  • Proposta d'apps per a exercitar habilitats cognitives bàsiques.
  • Lectoescriptura: metodologies existents i aspectes a considerar en l'ensenyament de l'alumnat amb TEA.
  • Exemples d'aplicacions per a l'aprenentatge de la lectura i la escriptura.
  • Matemàtiques: procés d'aprenentatge.
  • Recursos digitals per a l'aprenentatge matemàtic.

 

A qui va dirigit

 

  • Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, vetlladors, monitors i personal de l'àmbit escolar.
  • Professionals sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  • Persones amb autisme i familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

 

Aquest webinar s'impartirà en castellà.

 

Durant els dies següents al curs es compartirà la presentació exposada i s'enviarà un certificat d'assistència a cada participant.

 

La ponent

 

Lupe Montero

 

És mestra d'educació especial, experta en intervenció en trastorn de l'espectre de l'autisme i té un Màster en Tecnologies per a l'Educació i el Coneixement. Actualment és la directora de l'àrea d'Educació Inclusiva a Smile and Learn. Autora del blog Aulautista i coautora del projecte Leo con Lula, ha desenvolupat nombroses experiències d'ús de les TIC per a la intervenció mitjançant projectes de caràcter pràctic amb alumnat amb TEA i en col·laboració amb diverses entitats i universitats. Co-dirigeix la sèrie formativa "Tecnología y autismo" impulsada per la Fundación Orange i desenvolupa habitualment activitats formatives per a professionals, mostrant en les seves intervencions el potencial de la tecnologia per a donar suport a persones amb discapacitat tant en el seu aprenentatge com en el desenvolupament d'habilitats de caràcter funcional. 

 

On, quan i quant
 
Dia
 
Dimecres 9 d'abril de 2025
 
De 18,30 a 20,30 hores

 

  
Lloc
 
Online en directe a través de la plataforma Zoom

 

   
Preu net
 
25 €     
 
 

 

­
­
MÉS INFORMACIÓ
­
INSCRIPCIÓ

Els cursos de 8 hores estan reconeguts pel 

Departament d'Educació 
(cal fer un breu treball). 


Sabies que pots bonificar-te el 100% dels teus cursos amb la Fundae per empresa o centre concertat o privat?

Consulta el nostre document informatiu aquí

 

Els nostres cursos no es graven per protecció de dades

TOTS ELS CURSOS

­

COM TREBALLAR LA FLEXIBILITAT EN PERSONES AMB AUTISME  
(Ana Molina, Autisme Sevilla)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimart 1 d'abril de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­

ENSENYAMENT MULTINIVELL EN EL DUA  
(Antonio Márquez)

­

Curs online en directe de 8 hores 
Dissabte 5 d'abril de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 70 €

­
­

APLICACIONS I RECURSOS PER A LECTOESCRIPTURA, MATEMÀTIQUES I HABILITATS COGNITIVES BÀSIQUES EN L'AUTISME I ALTRES NEE   
(Lupe Montero)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimecres 9 d'abril de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­

SUPORT CONDUCTUAL POSITIU 

Intervenció en problemes de conducta en el TEA   
(Rosa Álvarez)

­

Curs online en directe de 8 hores
Dissabte 26 d'abril de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 70 €

­
­

ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA   
(Juan Cruz Ripoll)

­

Curs online en directe de 8 hores
Dissabte 10 de maig de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 70 €

­
­

TEA I DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL   
(Pedro Jiménez)

­

Curs online en directe de 8 hores
Dissabte 17 de maig de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 70 €

­
­

SUPORTS PER AFAVORIR LA COMPRENSIÓ EN TEA   
(Laura Velayos, Equipo Iridia)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimecres 14 de maig de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­

SUPORTS PER FACILITAR L'EXPRESSIÓ EN TEA   
(Laura Velayos, Equipo Iridia)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimecres 28 de maig de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­
­
­

S'ha enviat aquest correu a e3006691@xtec.catHas rebut aquest correu perquè t'has subscrit a Educatio
Ajuda'ns a arribar a la teva carpeta d'entrada i no a la de SPAM
introduint aquesta adreça als teus contactes: info@educatiocat.com
 

© 2025 Educatio



--

Comentaris