Fwd: ATENCIÓ PRECOÇ I AUTISME




Estratègies per a educació infantil‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­
Si usted no es capaz de ver este email, haga clic aquí
­

­

 

Presentació

 

Les primeres definicions de l'autisme han anat evolucionant al llarg de les dècades, amb canvis que no han estat exempts de discussió i modificacions en la comprensió de les característiques de presentació i la naturalesa del desenvolupament del que s'ha consensuat anomenar Espectre de l'Autisme.

Allà on hi ha hagut menys debat és en la importància i l'impacte que té l'atenció precoç en el desenvolupament dels nens i nenes que presenten característiques que situen el seu desenvolupament dins de l'espectre de l'autisme.

La investigació sobre les trajectòries del desenvolupament ha proporcionat, en els darrers 20 anys, una gran quantitat de dades d'interès per abordar l'atenció precoç, en relació amb la precocitat amb què s'hauria d'iniciar, sobre quines àrees del desenvolupament caldria incidir més, així com amb quina intensitat seria recomanable fer-ho.

En aquest curs farem un recorregut pel coneixement actual de les formes de presentació de l'espectre de l'autisme, els senyals d'alerta, els mecanismes per valorar el risc de presentació de l'espectre de l'autisme, les eines de diagnòstic en etapes infantils, així com les metodologies i estratègies d'intervenció més recomanades actualment, amb especial èmfasi en la importància de combinar els suports professionals i familiars.

Precisament l'últim punt esmentat anteriorment, el de les estratègies d'intervenció, serà el que tindrà més pes dins del curs, amb la presentació d'exemples i situacions reals fruit dels anys de trajectòria professional en aquest camp.

 

Objectius 

 

  • Conèixer i saber detectar senyals de risc en el desenvolupament, associades als diagnòstics de l'espectre de l'autisme.
  • Conèixer eines per a la detecció de les senyals de risc i de diagnòstic en l'etapa infantil.
  • Saber escollir, en l'etapa infantil, objectius que puguin tenir un impacte en les trajectòries del desenvolupament.
  • Disposar d'estratègies d'ensenyament en l'etapa infantil que es desenvolupin en interaccions individuals i grupals.

 

 

Continguts

 

Detecció i Diagnòstic de l'Espectre de l'Autisme

 

  • Estat actual del coneixement i trajectòries del desenvolupament
  • Senyals d'alarma i detecció inicial: eines i ús en l'edat infantil
  • Procés de diagnòstic: instruments, dificultats i orientació

 

Principals models d'intervenció en Atenció Primerenca i Espectre de l'Autisme

 

  • Revisió de pràctiques basades en evidència d'eficàcia
  • Objectius i estratègies d'estimulació de les àrees del desenvolupament: desenvolupament social i comunicatiu, desenvolupament d'habilitats d'imitació i joc, desenvolupament cognitiu i motriu
  • Suports en contextos escolars/grupals
  • Els suports familiars: aspectes de col·laboració

 

Ús d'estratègies de comunicació en el suport conductual positiu

 

  • Anàlisi funcional de la conducta: comprenent-ne els motius
  • Estratègies comunicatives per a l'aprenentatge de conductes alternatives a les conductes problemàtiques 

 

A qui va dirigit

 

  • Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, i personal de l'àmbit escolar, ocupacional i comunitari.
  • Professionals sociosanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  • Persones amb autisme i familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

 

Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual del ponent. Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada. El curs s'impartirà en castellà.

 

El ponent

 

Pedro Jiménez

 

Doctor en Psicologia per la Universitat de Salamanca. Llicenciat en Ciències de l'Educació i Pedagogia a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de La Laguna.

Màster en Integració de Persones amb Discapacitat. Organitzat per INICO i FEAPS. Facultat de Psicologia de la Universitat de Salamanca. Advanced Training in Denver Method, for toddlers with Autism. Mind Institute. Universidad California Davis

 

 

On, quan i quant
 
Dia
 
Dissabte 25 d'octubre de 2025
 
Horari de 9 a 14 i de 15 a 18 hores (amb descansos a cada part)

 

  
Lloc
 
Online en directe a través de la plataforma Zoom

 

   
Preu net
 
75 €     
 
 

 

­
­
MÉS INFORMACIÓ
­
INSCRIPCIÓ

Els cursos de 8 hores estan reconeguts pel 

Departament d'Educació 
(cal fer un breu treball). 


Sabies que pots bonificar-te el 100% dels teus cursos amb la Fundae per empresa o centre concertat o privat?

Consulta el nostre document informatiu aquí

 

Els nostres cursos no es graven per protecció de dades

ALTRES CURSOS

­

ENSENYAMENT DE LA LECTOESCRIPTURA EN ALUMNES AMB AUTISME 
(Lucía Madero)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimecres 1 d'octubre de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­

ATENCIÓ PRECOÇ I L'AUTISME 
(Pedro Jiménez)

­

Curs online en directe de 8 hores
25 d'octubre de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 75 €

­
­

PROBLEMES D'ALIMENTACIÓ EN PERSONES AMB AUTISME

(Rosa Álvarez)

­

Webinar en directe de 2 hores
Dimecres 29 d'octubre de 2025
De 18,30 a 20,30 hores

Preu 25 €

­
­

Presencial

AUTISME AMB NECESSITATS DE SUPORT INTENSES

(Marlene Horna)

­

Curs presencial a Barcelona 
8 de novembre de 2025
De 9,30 a 13,30 i de 15 a 18 hores

Preu 95 €

­
­

INTERVENCIÓ COMUNICATIVA

DAVANT DELS PROBLEMES

DE CONDUCTA EN EL TEA

(Daniel López)

­

Curs online en directe de 8 hores
15 de novembre de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 75 €

­
­

FLEXIBILITAT I ESTILS COGNITIUS EN EL TEA

(Ana Molina)

­

Curs online en directe de 8 hores
29 de novembre de 2025
De 9 a 14 i de 15 a 18 hores

Preu 75 €

­
­
­
­
­
­

S'ha enviat aquest correu a e3006691@xtec.catHas rebut aquest correu perquè t'has subscrit a Educatio
Ajuda'ns a arribar a la teva carpeta d'entrada i no a la de SPAM
introduint aquesta adreça als teus contactes: info@educatiocat.com
 

© 2025 Educatio



--

Comentaris