Fwd: PROBLEMES D'ALIMENTACIÓ EN PERSONES AMB AUTISME



Webinar amb la Rosa Álvarez‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­‌   ­
Si usted no es capaz de ver este email, haga clic aquí
­

­

 

Objectius

 

Objectiu general

 

Comprendre els problemes d'alimentació en persones amb TEA i adquirir eines pràctiques per donar suport de manera respectuosa i eficaç a famílies i professionals.

 

Objectius específics

 

  1. Identificar les característiques generals de l'alimentació en TEA.
  2. Analitzar els factors que influeixen en les dificultats alimentàries.
  3. Reconèixer les conseqüències i riscos associats a una dieta limitada.
  4. Conèixer estratègies de suport basades en l'evidència i bones pràctiques.
  5. Valorar el paper de la família i de l'entorn escolar en la intervenció.
  6. Interioritzar missatges clau per promoure un acompanyament respectuós.

 

Continguts

 

  1. Introducció: breu presentació del tema i la seva rellevància.
  2. Característiques generals de l'alimentació en TEA
  3. Factors que influeixen en els problemes d'alimentació
  4. Conseqüències i riscos
  5. Estratègies de suport i bones pràctiques
  6. Paper de la família i de l'entorn escolar

 

Metodologia

 

-Exposició en línia amb suport visual en diapositives.
-Explicació clara dels continguts teòrics.
-Presentació de casos pràctics il·lustrats per exemplificar estratègies.
-Interacció amb les persones assistents mitjançant preguntes i xat en directe.
-Espai final de debat i resolució de dubtes.

 

Materials de suport

 

-Presentació en PowerPoint.
-Bibliografia i enllaços d'interès per aprofundir-hi.

 

A qui va dirigit

 

  • Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, i personal de l'àmbit escolar, ocupacional i comunitari.
  • Professionals sociosanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  • Persones amb autisme i familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

 

Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada. El curs s'impartirà en castellà.

 

La ponent

 

Rosa Álvarez

 

Llicenciada en Psicologia clínica per la Universitat de Sevilla i Màster en discapacitat, integració i necessitats especials per la Universitat de Cadis.

La seva experiència laboral gira entorn de les persones amb TEA. Des del 2002 és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. Anteriorment fou Assessora tècnica i psicòloga de l'Asociación Autismo Sevilla, i Directora del CEE Ángel Rivière. Des del 2008 també és professora associada al Departament de psicologia evolutiva i de l'educació de la Universitat de Sevilla. Ha format part de varis grups d'investigació i és coautora de vàries publicacions i traduccions sobre TEA. Actualment també és Avaluadora de l'agència sanitària d'Andalusia. 

 

 

On, quan i quant
 
Dia
 
Dimecres 29 d'octubre de 2025
 
Horari de 18,30 a 20,30 hores

 

  
Lloc
 
Online en directe a través de la plataforma Zoom (places limitades)

Un dia abans del curs rebreu un enllaç que us donarà accés a la reunió.

 

   
Preu net
 
25 €     
 
 

 

­
­
MÉS INFORMACIÓ
­
INSCRIPCIÓ

Els cursos de 8 hores estan reconeguts pel 

Departament d'Educació 
(cal fer un breu treball). 


Sabies que pots bonificar-te el 100% dels teus cursos amb la Fundae per empresa o centre concertat o privat?

Consulta el nostre document informatiu aquí

 

Els nostres cursos no es graven per protecció de dades

Metodología TEACCH (Rosa Álvarez) 18-10-25

Atenció precoç i autisme (Pedro Jiménez) 25-10-25

Autisme amb necessitats de suport intenses (Marlene Horna) Barcelona 8-11-25

 Intervenció comunicativa davant dels problemes de conducta en el TEA (Daniel López) 15-11-25

Flexibilitat i estils cognitius en el TEA (Ana Molina) 29-11-25

La comprensió lectora en TEA (Ana Molina) Webinar 3-12-25

 

­
­
­
­
­

S'ha enviat aquest correu a e3006691@xtec.catHas rebut aquest correu perquè t'has subscrit a Educatio
Ajuda'ns a arribar a la teva carpeta d'entrada i no a la de SPAM
introduint aquesta adreça als teus contactes: info@educatiocat.com
 

© 2025 Educatio



--

Comentaris