Fwd: Recordatori pròxim Seminari sobre "El Trastorn del desenvolupament del llenguatge des d¿un enfocament integral: salut mental, família i perspectiva de gènere"




Benvolguts/des companys/es,

Us recordem que en el marc del  Màster Universitari de Dificultat de l'Aprenentatge i Trastorns de Llenguatge de la UOC organitzem diversos seminaris gratuïts i oberts a tota la societat. 

El pròxim serà aquest dimecres dia 17 d'abril de 2024 a les 18.00h en format webinar.  La Dra. Nadia Ahufinger, professora de la Universitat Oberta de Catalunya, parlarà sobre "El  Trastorn del desenvolupament del llenguatge des d'un enfocament integral: salut mental, família i perspectiva de gènere". Trobareu tota la informació aquí

Resum del seminari: 

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL), també conegut com a Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), es manifesta com una persistent dificultat en el llenguatge oral sense una causa biomèdica coneguda. Aquest trastorn afecta aproximadament el 7% de la població infantil en edat escolar. La conceptualització més recent del trastorn no denota únicament dificultats en el llenguatge, sinó també problemes en àrees més enllà del llenguatge, com les socials, emocionals i acadèmiques. En aquest sentit, la salut mental ha esdevingut un aspecte rellevant en la recerca del TDL en els últims anys. En aquest webinar, discutirem les principals troballes en la literatura científica sobre la relació entre TDL/TEL i el benestar/malestar emocional. Ho farem des d'una perspectiva integral que inclou al nen o a la nena i a la seva família, incorporant també l'anàlisi de l'impacte dels estereotips sexistes en la detecció d'aquests infants.

 El seminari és gratuït, però cal que us hi inscriguiu aquí: :  https://symposium.uoc.edu/111983/detail/webinar-el-trastorn-del-desenvolupament-del-llenguatge-des-dun-enfocament-integral-salut-mental-fam.html

 

Esperem comptar amb la vostra assistència.

 

Núria Esteve Gibert

Directora de Programa

Màster Universitari en Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge

Universitat Oberta de Catalunya



--

Comentaris